Verzenden & retourneren

 

Verzenden

Wij versturen met de betrouwbare transporteur GLSWerkkleding versturen in Nederland Wij versturen dagelijks vele bestellingen naar zowel particulieren als bedrijven. Gratis verzending binnen Nederland bij besteding boven de € 50,- (incl. btw). Onder de 50 euro rekenen we € 7,50 verzendkosten. 
Wij versturen kleine en grote pakketten met GLS en e-mailen altijd een Track & Trace code op de dag van verzending. De snelste verzending krijg je dus bij keuze voor GLS en als webshop staan wij garant voor de levering op jouw adres.

Verzendopties GLS:
- Zelf het aflevermoment bepalen?
Dat kan! Bij alle bestellingen krijgen onze klanten op de dag van verzending een e-mail van GLS waarin ze zelfs vóór de eerste afleverpoging het aflevermoment kunnen aanpassen. Zo weet je zeker dat je de bestelling snel in huis hebt en hoef je niet een dag langer te wachten, zoals bij de meeste andere transportbedrijven.

- Ophalen bij een afhaalpunt in de buurt?
Geen probleem! Je kunt uit meer dan 700 GLS PakketShops of GLS-depots kiezen. Dit kun je al doen op de dag van verzending via de GLS verzendbevestigings mail. Kies dus bij het bestellen wel gewoon voor verzending met GLS en selecteer op de dag van verzending via de GLS mail een afhaalpunt.
Zoek op de GLS site alvast de dichtsbijzijnde pakketshop.

- Wel of juist niet bij de buren afleveren?
Geef dit aan in het opmerkingsveld van de bestelling of pas je zending aan via de GLS FlexDeliveryService mail op de dag van verzending. Opmerkingen bij de bestelling die aan de GLS bezorger gericht zijn zullen wij altijd zo veel als mogelijk op het verzendlabel vermelden.


Versturen kan ook via PostNL- Liever een andere verzendmethode? Verzending via PostNL
Als alternatief bieden wij ook PostNL (of soms DPD) aan. Sommige klanten kiezen liever een andere verzendmethode en met deze optie is dat mogelijk. Voor PostNL betaal je binnen Nederland € 7,50 vaste verzend- en handelingskosten en naar België € 19,50. De kosten zijn ongeacht de grootte van je bestelling. Wij versturen ongeveer 1 keer per week via PostNL, dus levertijden zullen met PostNL meestal langer zijn dan wanneer je voor onze standaard GLS verzending kiest. Je ontvangt een Track & Trace code per email tijdens of na verzending.

Heb je speciale wensen of opmerkingen bij de verzending van je pakket, neem dan contact op met de klantenservice of plaats een opmerking bij de bestelling.

Afhalen

- Afhalen dicht bij huis is mogelijk bij een GLS PakketShop of een PostNL locatie (na de eerste afleverpoging).
- Het is ook mogelijk om je online bestelling af te halen in onze showroom in Groningen. Zodra de bestelling compleet is ontvang je per e-mail bericht van ons (dit valt ook binnen de levertijden die je hieronder vindt). Wacht hier dus zeker even op zodat je zeker weet dat je de hele bestelling direct mee krijgt.
Het passen van de kleding doe je gewoon op je eigen gemak thuis. Omruilen voor een andere maat is mogelijk bij overleg met de online klantenservice en kan vervolgens worden afgehaald of verzonden.
Let op: Dit is dus alleen afhalen in Groningen. Voor ophalen bij een GLS afhaalpunt in jouw omgeving is wel eerst een normale verzending nodig. Het afhaalpunt geef je tijdens de verzending zelf door.
 

Levertijd

De levertijd is meestal slechts enkele dagenDe levertijd gaat in op de dag dat de bestelling is betaald. Bij orders na 16:00 uur begint de levertijd de volgende werkdag. Alle bestellingen dienen vooraf te worden betaald voordat deze in behandeling worden genomen, tenzij je hebt gekozen voor Achteraf betalen via Klarna (en deze bestelling ook is goedgekeurd door Klarna). 

  • Wij streven ernaar om alle bestelling binnen 3 werkdagen te verzenden, tenzij anders aangegeven bij het artikel
  • Zit er in de bestelling iets van Blaklader, Mascot of Portwest? Dan gelden er andere levertijden:
  • Voor Blaklader en Mascot artikelen is de levertijd 2 tot 7 werkdagen
  • Voor Portwest en Albatros artikelen is de levertijd 4 a 5 werkdagen
  • Wanneer een product onverwacht een langere levertijd heeft, dan krijg je hier z.s.m. bericht over.
  • Bij de wat grotere orders met meerdere producten, is in overleg met de klantenservice een deellevering mogelijk.


Alle bestellingen worden met aandacht behandeld en wij streven naar uitstekende kwaliteit van de levering, de producten en onze service. Heb je vragen of opmerkingen voor, tijdens of na de bestelling? Laat het ons weten per mail, telefoon of chat. Wij helpen je graag verder.
 

Levering buitenland
Belgium België: gratis boven € 75,- (incl btw), anders € 10,-  (incl. btw) verzendkosten. Levertijd slechts 1 werkdag na verzending!
 Duitsland: gratis boven € 100,- (incl btw) anders € 10,-  (incl. btw) verzendkosten. Levertijd 2 a 3 werkdagen.
For our English speaking visitors from Europe: Please note that we cannot ship clothing to countries further than these countries listed above. This is due to the extra time that the orders require and the fact that changes or returns are too expensive for both sides. Please make sure to have a delivery address in The Netherlands, Belgium or Germany, then we are happy to be of service to you.
 
 

 

Retourneren en omruilen

Is de ontvangen bestelling onverhoopt niet naar wens? Retourneren van (een deel van) je bestelling is mogelijk binnen 14 dagen na ontvangst van de zending. Dit is de wettelijke afkoelingsperiode waarin je de aankoop mag proberen (passen) en bekijken.
Naast de retourperiode gelden er enkele voorwaarden:
- Alle artikelen dienen in de originele (en voor zover mogelijk onbeschadigde) verpakking te zitten en uiteraard ongebruikt zijn.
- Aangehechte maatkaartjes of labels mogen niet zijn verwijderd of losgehaald.
- De artikelen mogen geen abnormale geur, vlekken, stof of sporen van haar bevatten. Dit wijst op gebruik of onzorgvuldige omgang met de artikelen.
- De artikelen dienen mede om bovenstaande voorwaarde z.s.m. weer netjes ingepakt te worden, bijvoorbeeld in dezelfde ontvangen doos of plastic tas. Plak het geheel netjes dicht met plakband (liever geen duct tape, het moet ook weer open kunnen).
- Gebruik dus nooit alleen maar de productverpakking als omhulsel. Het verzendlabel blijft plakken en maakt de verpakking en daarmee het product onverkoopbaar. Gebruik in geval van schoenen nooit alleen de schoenendoos als pakket, maar doe er altijd iets omheen.
- Wanneer aan een of meer retourvoorwaarden niet voldaan is loop je het risico dat je retourzending niet behandeld kan worden.

Verzendkosten
- De eventuele verzendkosten voor het terugsturen zijn voor rekening van de klant. Onze klanten mogen zelf de makkelijkste/goedkoopste manier van verzending kiezen. Vaak is dit een PostNL brievenbuspakje (klein formaat) a € 4,25 bij een PostNL locatie, een basispakket (groot formaat) a € 6,95 óf een gefrankeerde postzending. Wij verbergen geen verzendkosten in onnodige hoge productprijzen en vragen dus alleen kosten van klanten die zelf moeten omruilen.
Het is daarnaast ook mogelijk een retour/omruil in te leveren bij onze showroom in Groningen, maar pas nadat je deze via de webshop hebt aangekondigd (via mail, je account of chat).
Betreft de reden van retour dat het een verkeerde/foutieve levering was? Daarmee bedoelen we dat je een ander artikel hebt ontvangen dan dat je besteld hebt. Dan nemen wij wel de retourkosten voor onze rekening. Neem hiervoor contact op met de klantenservice over de mogelijkheden.

De kosten van een nieuwe GLS verzending (van webshop naar jouw adres) voor het omgeruilde artikel is op onze rekening. Zo houden we samen de kosten van het omruilen minimaal.

Wil je een bestelling retourneren, stuur het dan voldoende gefrankeerd terug naar ons adres:
E-Werkbroeken.nl
Gotenburgweg 23  Print een adreslabel (PDF, geen verzendlabel)
9723 TK Groningen
Nederland

Wij hebben geen retourformulier. Wil je daarom de factuur of pakbon toevoegen aan de retourzending met hierop de tekst dat je het artikel (vink deze aan met een kruisje) wilt laten terugbetalen of omruilen voor een andere maat? Dit mag eventueel ook op een los briefje, vermeld dan wel het ordernummer van de bestelling en je keuze.
Optioneel kun je gebruikmaken van het algemene standaard retourformulier voor herroeping, maar dit is dus niet nodig.

Terugbetaling
In het geval van een retournering/terugbetaling zullen wij het betreffende bedrag binnen enkele werkdagen of tot maximaal een week na ontvangst terugstorten. Betalingen terugstorten doen wij om veiligheidsredenen altijd op dezelfde rekening of betaalmethode als waarmee betaald werd.
Graag vernemen wij ook, indien mogelijk, de reden van retour zodat we eventuele mankementen kunnen beoordelen. Was het product te groot, te klein, of viel de kwaliteit of pasvorm tegen? Dit is nuttige informatie voor ons en onze klanten, dus schrijf er gerust wat bij.

Omruilen andere maat
Een kledingstuk ruilen voor een andere maat is bij ons mogelijk. Het kan natuurlijk wel eens voorkomen dat een kledingstuk onverhoopt niet goed past. Controleer alsnog de juiste maattabel en/of bekijk welke maten er beschikbaar zijn van het kledingstuk in onze webshop of op de website van het merk. Vermeld op de factuur of pakbon welke maat je graag wilt ontvangen. Na binnenkomst van de retournering wordt deze binnen enkele werkdagen verwerkt en daarna gaat er, afhankelijk van onze voorraad, opnieuw een levertijd in zoals bij de oorspronkelijke bestelling. Een omgeruild artikel wordt vervolgens op onze kosten verstuurd met GLS.

Omruilen ander product
Ruilen voor een ander product of type is meestal omslachtig vanwege betalingsverschillen en het ontbreken van een nieuwe factuur van de gewijzigde aankoop. Wil je toch een ander product ontvangen? Ons advies is om dan een nieuwe bestelling te plaatsen in deze webshop en de oude bestelling retour te sturen binnen de retourperiode. Zo heb je ook sneller het gewenste product in huis en de betaling van de vorige bestelling krijg je binnen enkele werkdagen terug na binnenkomst van de retour.

Bij verdere vragen kun je elke werkdag contact opnemen met onze klantenservice.

Let op: Bij retouren zonder duidelijke vermelding van een geldig ordernummer en/of het ontbreken van de gewenste behandeling (terugbetalen of omruilen) zal de verwerkingstijd oplopen. Wanneer niet aan een of meer retourvoorwaarden voldaan is, dan wordt de retour mogelijk niet in behandeling genomen.